Шокантна изјава на инженерот, кој работел на настрешницата во Нови Сад: Министерот лаже

2313

Зоран Ѓајиќ работел како консултант при изработката на проектот за реконструкција на зградата на Железничката станица во Нови Сад.

Вели дека испратил бројни писма за работите што треба да се направат, но никој не одговорил, пишува Дневник.

Министерот за внатрешни работи на Србија, Ивица Дачиќ, вчера изјави дека денеска ќе бидат сослушани дваесетина лица „почнувајќи од врвот“.

Геолошкиот инженер Зоран Ѓајиќ, кој до март 2023 година работел на реконструкција на зградата на Железничката станица во Нови Сад, вели дека се работело на настрешницата и дека тоа што го кажува српскиот министер за градежништво Горан Весиќ не е точно.

Тој исто така додаде дека никој не одговорил на писмата што ги испратил на бројни адреси дека мора да се отстранат таблите од предната страна на заградата и дека е потребно да се погледне што има зад нив.

На една од фотографиите што ги објави во својата репортажа, тврди тој, се гледа дека зад една од тие плочи има бетон, а дел од бетонот недостасува и наместо него се стуткани вреќи со цемент за да се стави помалку бетон внатре“.

Ѓајиќ работел како консултант за транспортниот институт ЦИП за време на развојот на проектот за реконструкција на зградата на Железничката станица во Нови Сад.

„Не е точно тоа што го кажуваат надлежните. Се работеше на настрешницата. Во првата фаза беше извршена санација на керамиката што беше на таванскиот дел и беше направено само шминкање на таа настрешница. Во втора фаза, при работата на фасадата на зградата и работите на реконструкција на камената обвивка, испратив извештај до изведувачите и сите ги добија тие извештаи, од министерството надолу, во кои побарав да се отстранат мермерните плочи од предниот дел на зградата и да се провери темелот под тие плочи, да се санира темелот и да се стават нови панели, што нормално беше предвидено во проектот“, рече тој.

На таа фасада, вели, имало висечки тегови кои ги држеле настрешниците. Тоа се каблите што се спуштаат од конструкцијата на покривот за да ја зајакнат самата конзола на настрешницата.

„Таа немаше столбови. Стоеше со конзолата прикачена на зградата, а целата настрешница беше поддржана од оние тегови што беа прикачени на врвот на зградата токму на тој назабениот, препознатлив дел. Ако тогаш тие панели беа отстранети, веројатно ќе се забележи дека основата не е добра, па дури може да се забележи дека тие тегови можеби се кородирани“, рече Ѓајиќ.

Геолошкиот инженер посочува дека не знае каква била состојбата таму, но „факт е дека тој дел не бил изграден и изведувачот решил само да ги префарба панелите што требаше да се заменат“.

„Требаше да се санира основата на тие панели. Тоа што не се работеше на настрешницата не е точен бидејќи настрешницата подоцна беше покриена со стакло и дизајнерот во 1965 година, кога работеше на станицата, работеше на конзолите и предниот дел беше поврзан, а меѓу нив беа празните простори и тие тегови ја држат таа количина бетон и тој материјал“, објасни тој.

Кој и на кој начин решил да го покрие сето ова, не знае.

„Таму бев од официјалниот надзор за каменот до јуни 2023 година, кога ми истече договорот, веќе не бев ангажиран, тоа се работи кои се направени подоцна, така што немам директен увид кој точно ја сработил работата, но се знае кој бил изведувач, се знае кои фирми ги вршеле работите во тоа време, значи имаме официјален надзор, имаме проектантска куќа, имаме изведувачи и го имаме поранешниот министер Томислав Момировиќ, кој ја посети зградата додека тие работеа, а сегашниот министер и тој мора да поднесат оставка, а потоа вертикално, сè надолу“, рече тој.

Ѓајиќ вели дека контактирал со медиумите бидејќи и тој чувствува одговорност за жртвите и несреќата што се случила.

„Постојано размислувам како ако тие табли беа отстранети, може да се види во каква состојба се тие тегови. Овде ја чувствувам мојата одговорност, можеби можев и понатаму да инсистирам на тоа. Сепак, се разбира, напишав препораки што да направи, испратив, испратив извештаи на 20 адреси, сите мои извештаи се достапни, а во еден од тие извештаи, од февруари 2023 година, напишав дека тие табли мора да се отстранат и да се поправи темелот под тие табли“, истакна.

„Можете да замислите каква била основата, состојбата на бетонот врз кој се притиснале тие тегови. Можеби попуштиле затоа што во меѓувреме кородирале, а можеби попуштиле затоа што тој бетон повеќе не можел да го издржи сето тоа.Сега, кога сè е погледнато, она што се олабави ќе бидат тегови или бетон“, рече тој.

Тој додава дека три дена претходно неговите внуци биле во таа станица и седеле под настрешницата. На прашањето дали добил одговор на неговите писма и извештаи, тој одговори – не.

„Никој не направи, јас неколку пати инсистирав тие панели да се отстранат. Сите останати делови, фасади и подови, сите беа направени според проектот и според моите извештаи. Никој не сакаше да го направи тој дел. И беше обоен пред доаѓањето на претседателот, често доаѓаа таму, секако доаѓаше и актуелниот премиер, кој е апсолутно одговорен за сето тоа бидејќи во тоа време тој беше градоначалник кога и да доаѓаа, носеа фирми од Нови Сад, кои ја сликаа зградата и секако плати за тоа“, изјави тој.

Тој вели дека е апсолутно невозможно да се реконструира таков објект без такво дело како настрешница.

„Затоа тврдам – ​​министерот не ја кажува вистината“, рече тој.

Министерот за внатрешни работи на Србија, Ивица Дачиќ, вчера изјави дека веќе во сабота ќе бидат сослушани дваесетина лица, „почнувајќи од врвот“.

„Обвинителството го прави сето тоа, веќе денеска ќе бидат сослушани дваесетина лица, почнувајќи од врвот, од ресорното министерство, јавното претпријатие Железници, ќе се вклучи документацијата која се однесува на самата зграда, документацијата мислам за како кој ги донел одлуките“, вели тој.

Според министерот, „прогнозите биле песимистички од самиот почеток, имајќи ја предвид тежината на изградбата и тежината на настанот“.

Претходна вестМилош требаше да го слави 21-от роденден: Отиде да ја пречека девојката Ангела на железничка – загинаа заедно
Следна вестНикола Димитров само што бил нападнат на улица во Скопје – ова се деталите