Автомобилскиот експерт од веб-страницата Половни автомобили, Петар Величковиќ за „Време“ вели дека во цела Европа не е решен проблемот со „вртење на бројчаникот“ и советува како да се гледа преку манипулацијата со километражата.
Во Србија секој 25-ти користен автомобил има фалсификувана километража. Купувачите на возила увезени во Србија се изложени на најголем ризик од купување автомобили со фалсификувана километража или скриени оштетувања. Еден од 25 автомобили на нашите патишта, или 4,1 отсто, има фалсификувана километража, со просечно „вртење на бројчаникот“ од 80.405 километри, според истражувањето спроведено помеѓу октомври 2023 и септември 2024 година, пренесува Каматица. Иако стапката на автомобили со отфрлена километража падна од 5,3 отсто минатата година, просечната километража се зголеми. Овој проблем придонесува Србија да падне на индексот на транспарентност, па таа е на 19-то место од 25 на листата на ризични земји за купување автомобил.
Купувачите на возила увезени во Србија се изложени на најголем ризик од купување автомобили со фалсификувана километража или скриени оштетувања. Според Матас Бузелис, експерт за автомобили и шеф за комуникација во карВетикал, возилата од меѓународната трговија се дури четири пати поподложни на измами со километражата.
„За потсетување, Европскиот парламент уште во 2017 година донесе регулатива која требаше да биде почеток на системска борба против овој проблем. Сепак, системот за контрола остана недефиниран, така што измамите не беа целосно стопирани. Германија, на пример, според некои проценки, губи околу шест милијарди евра годишно поради овој проблем, иако враќањето на километражата се смета за кривично дело за кое во оваа земја се заканува затворска казна од една година“, вели Величковиќ.
Тој додава и дека тоа е важно бидејќи има случаи кога поминатата километража на возилото била вратена уште пред да се увезе автомобилот во земјава.